Cataladigital.cat AMP Press "Enter" to skip to content

La premsa internacional es mofa del premi de Dastis per al periodista que parli millor d’Espanya

Comparteix
427Shares

Després que el ministre Dastis creés el premi de 12000 euros per al periodista que millor parli d’Espanya segurament esperaven que la premsa internacional reaccionés de manera positiva, escrivissin milers d’articles sobre Espanya i del que “fantàstica” que és, però els ha sortit el tret per la culata, no només que no han escrit articles favorables sinó que s’han rigut públicament de la iniciativa, en diaris, entrevistes i xarxes socials.

Es tracta del premi Palacio de Viana, que valora la contribució dels periodistes a difondre una bona imatge d’Espanya en els seus respectius països. El premi té tres categories, cada una dotada amb 12.000 euros.

La iniciativa surt de l’Oficina d’Informació Diplomàtica després de l’1 d’octubre, quan la premsa estrangera va recollir no només el referèndum, sinó sobretot l’actuació policial i les conseqüències polítiques i judicials.

Aleshores, el ministre d’Exteriors, Alfonso Dastis, ja va protagonitzar una tensa entrevista a la BBC en qual posava en dubte les imatges emeses per la cadena sobre l’actuació policial l’1-O.

Alguns corresponsals de mitjans estrangers han expressat la seva sorpresa i incredulitat.

El corresponsal de “The Times”, Graham Keeley, ha publicat un article al diari britànic que respon clarament a la inicativa del govern espanyol: “Espanya no millorarà la seva imatge donant diners als periodistes”.

A l’article, Keeley reconeix que als periodistes els agrada rebre premis i que fins i tot ell n’ha rebut un del govern espanyol per un article sobre arquitectura, i que és un missatge que va directe als” fràgils egos” dels periodistes. Keely retreu al govern espanyol que no hagin donat prou explicacions de la seva actuació en el referèndum de l’1-O i sobretot que no hagi estat Mariano Rajoy qui ho fes.

Un dels primers a reaccionar a la xarxa sobre aquest premi ha estat, precisament, el corresponsal de la BBC, de “Daily Telegraph” i “Los Angeles Times” a Madrid, James Badcock, que es pregunta: “Si no poden convèncer els periodistes, intenten comprar-los?”

En el mateix sentit, però amb més contundència, el corresponsal danès Martin Tonner, del diari “Berlinjske”, ho afirma.

El corresponsal francès de “Le Figaro”, RadioFrance i la cadena BFMTV, Mathieu de Taillac, considera que és un premi al “propagandisme”.

El nord-americà Roger Evans opina que el premi és fruit de “la frustració de l’estat espanyol”.

“En la seva frustració per fugir de les males notícies, Espanya està oferint un premi de 12.000 € al corresponsal estranger que jutgen escriure amb més gràcia (per tant, censurar les coses horribles) sobre Espanya. Hi haurà uns concursants ansiosos.”

I es pregunta que, si el govern espanyol fa això de manera oberta ,”què deu haver fet darrere l’escena?”

N’hi ha que s’ho prenen amb humor i en fan mofa, com Guy Hedgecoe, que treballa per la BBC, “Irish Times” i “Político” i que diu que es posarà a escriure si li donen paella.

L’escriptor, traductor i periodista Stephen Burgen, corresponsal de “The Guardian” i “Observer”, diu, amb ironia, que el fet que els separatistes el considerin “un fatxa anticatalà” ja li dona dret a reclamar el premi. Si no és així, està “disposat a escriure 2.000 paraules sobre com estima l’AVE, el menjar espanyol i el poble espanyol, excepte quan manen”.

Comentaris
Comparteix
427Shares
Segueix-nos!

Comments are closed.