Cataladigital.cat AMP Press "Enter" to skip to content

Diversos anunciants abandonen Forocoches per les seves vergonyoses publicacions sobre el cas de “La Manada”

Comparteix
153Shares

Diversos patrocinadors han anunciat que es retiren de Forocoches com a conseqüència de les denúncies i protestes perquè membres d’aquest fòrum, un dels més grans d’Espanya, van publicar en els últims dies dades personals de la víctima de La Manada, com el seu DNI, fotos i vídeos .
Segons avança la Cadena SER, entre les empreses que han deixat de promocionar la seva marca a la pàgina es troba la multinacional espanyola dedicada al sector de l’assegurança, Mapfre. Altres com Direct Seguros, Verti Seguros i la floristeria Colvin també han mostrat la seva disconformitat amb el “contingut d’aquest fòrum” i afirmen haver pres les “mesures oportunes”. Totes elles han pres aquesta decisió després de les denúncies de diversos usuaris de Twitter, demanant que deixin d’anunciar en aquest fòrum utilitzant els hashtags # CómplicesDelAcoso i #StopForoCoches.

“Des de MAPFRE no volem tenir cap vinculació amb aquestes actuacions, per això hem contactat amb el departament corresponent per eliminar la publicitat de la nostra companyia”, explicava la multinacional a Twitter.

Per la seva banda el fundador de ForoCoches, Àlex Marín, ha demanat disculpes als que “s’hagin sentit ofesos” per la difusió de dades personals de la víctima de ‘La Manada’ per part de diversos usuaris de la plataforma i ha anunciat més controls sobre els continguts que es publiquen. Així ho ha posat de manifest Marín en un comunicat, en el qual defensa que “no van ser els usuaris de ForoCoches o altres fòrums els que van filtrar de forma inicial” informació personal de la jove a Internet, i que “van ser reproduïts per un reduït nombre d’usuaris”.

COMUNICADO OFICIAL DE FOROCOCHES

En vista de los acontecimientos ocurridos durante los últimos días, desde Forocoches nos gustaría comunicar lo siguiente:

1.- Varios medios nacionales filtraron diversos datos de la víctima del caso de “la manada”, los cuales aún mantienen esta información online (DNI de la víctima con información visible, lugar de estudios, nombre real emitido en primetime durante una entrevista y actualmente colgado en su web, etc.). No fueron los usuarios de ForoCoches u otros foros los que filtraron de forma inicial esta información a Internet, sino varios medios nacionales mostrando una gran irresponsabilidad.

2.- Estos datos o el lugar de su publicación en los medios fueron reproducidos por un reducido número de usuarios de Forocoches y otros foros de Internet.

3.- Desde el staff del foro se actuó de forma inmediata contra cualquier reproducción o indagación por parte de los usuarios de información personal, retirando el contenido y cancelando las cuentas de los usuarios implicados, guardando la información para su posterior localización e identificación.

4.- Siendo el foro más grande del mundo en español, la colaboración con los cuerpos y fuerzas de seguridad del Estado ha sido siempre y seguirá siendo no sólo un trabajo diario en ForoCoches sino una prioridad desde hace ya más de 15 años.

5.- El continuo aumento de actividad con cientos de miles de mensajes diarios ha hecho que desde el pasado año se amplíe el equipo de control y revisión de reportes, para atajar todos los problemas que pudiesen derivarse del día a día, desde eliminar contenido ilegal a responder requerimientos legales que pudiesen hacerse sobre el contenido publicado por determinados usuarios.

6.- Somos responsables y asumimos la importancia de escalar las medidas de prevención al nivel de actividad y crecimiento del foro, y es algo en lo que estamos trabajando actualmente, por lo que continuaremos aumentando el equipo de control para ser aún más efectivos.

7.- No obstante, debemos subrayar que durante toda la semana se ha dado total prioridad y se ha actuado lo más eficientemente posible, retirando cualquier contenido detectado o notificado y bloqueando las cuentas de alrededor de 200 usuarios.

8.- Asimismo estas cifras o usuarios son una cantidad muy reducida respecto a la actividad real, superando los 700.000 usuarios y varios millones de mensajes al mes, por lo que no es lógico ni realista valorar a toda una comunidad por lo que puedan realizar algunas personas que no representan el espíritu ni la realidad de ForoCoches.

9.- Todos nuestros partners, anunciantes y socios no tienen responsabilidad sobre casos de este tipo y en la mayoría de los casos la publicidad es insertada automáticamente por técnicas de retargeting.

10.- La libertad de expresión y de opinión ha sido siempre una bandera enarbolada en Forocoches, tanto en cuanto a límites del humor como a manifestaciones políticas, religiosas, etc. Pero siempre enmarcada bajo la legalidad vigente.

11.- Pedimos disculpas a tod@s los que se hayan sentido ofendidos no sólo en este caso sino históricamente por lo dicho en el foro. Como respuesta, además de la ampliación del staff de equipo de control, se está estudiando un nuevo sistema de reportes entre los usuarios así como un buzón de reporte externo que permita tener línea directa con los administradores en el caso que se les quiera comunicar cualquier incidencia.

Alex Marín CEO Forocoches.com

Des del fòrum han assegurat que van actuar de “forma immediata”, retirant el contingut i cancel·lant els comptes de “al voltant de 200 usuaris”, a més de guardar la informació per a la posterior localització i identificació.

A més, Martín ha subratllat la seva “col·laboració” amb els cossos i forces de seguretat de l’Estat i ha assenyalat que seguiran augmentant l’equip de control per a ser “encara més efectius” en la prevenció de comportaments il·legals dins del fòrum.

‘Forocoches’ contraataca: obren un ‘Change.org’ per tancar ‘Change.org’

Molts usuaris del web ‘Forocoches’ s’han posicionat durant aquests dies a favor de La Manada, un cas que té indignat a mitja Espanya. Alguns el defensen fins a tal punt que han aconseguit fer-se amb les dades de la víctima i el seu DNI ha circulat per la web, cosa il·legal. Van compartir a Facebook captures del DNI de la víctima, en fils que ja han estat esborrats i amb comptes que ja estan bloquejades.

Aquest acte ha provocat que Twitter denunciï el que ha passat i comenci una guerra contra ells. Han convidat els principals anunciants del web a abandonar-los després que ha passat. També, s’ha obert un ‘Change.org’ en què demanen el tancament de ‘Forocoches’ i el de ‘burbuja.info’, que també està implicada en difondre les dades.

La manera que ha tingut el web del ‘trolleo’ per defensar ha estat com sempre, amb una nova broma. Han obert un altre ‘Change.org’ en què es demana el tancament de ‘Change.org’, i ja compta amb més signatures que la que demana el tancament de ‘Forocoches’.

Comentaris
Comparteix
153Shares
Segueix-nos!

Noticies relacionades

Comments are closed.