Cataladigital.cat AMP Press "Enter" to skip to content

Comunicat del president del Consell Escolar de Catalunya, pel tractament mediàtic dels docents de l’Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca.

122Shares

Comunicat del president del CEC pel tractament mediàtic dels docents de l’Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca

Com a president del Consell Escolar de Catalunya vull manifestar la meva repulsa pel tractament mediàtic i a les xarxes socials, fet per algun mitjà i per algun líder polític, dels professors de Sant Andreu de la Barca. El linxament públic d’uns educadors constitueix una greu irresponsabilitat i atempta contra els seus drets de ciutadans en un sistema democràtic.

Com a òrgan de representació de la comunitat educativa, el Consell Escolar de Catalunya reafirma la seva confiança en els mestres i professors del país. Catalunya compta amb uns grans professionals de l’educació, els quals sempre han estat a l’alçada dels reptes que havien d’afrontar.

L’Assemblea de Docents de l’Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca, destaca “l’excel·lent feina que fan aquests professors tots els dies a les aules”. Els atacs, diuen, “suposen un argument més per continuar exercint la seva feina d’educadors amb els valors democràtics de convivència i llibertat”.

Per la seva banda, familiars de professors denuncien “difamació, calúmnies i injúries” i expliquen que l’endemà del referèndum de l’1-O van donar opció als alumnes de batxillerat a participar en un petit acte al pati, consistent a fer uns minuts de silenci. En cap cas els professors van imposar la seva opinió ni van assenyalar els alumnes fills de guàrdia civils.

L’escola ha d’estar oberta a l’entorn, tot preservant la pròpia idiosincràsia. Com a institució social, ha d’educar l’esperit crític dels alumnes perquè esdevinguin ciutadans lliures i respectuosos de l’alteritat, en una societat democràtica avançada.

Lluís Font, president del Consell Escolar de Catalunya

Barcelona, 30 d’abril de 2018

Foto:Pintades a favor de la Guàrdia Civil a l’institut El Palau de Sant Andreu de la Barca – INÉS BAUCELLS

Per altre banda, l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, ha defensat la tasca que ha fet fins ara l’Institut El Palau i ha donat suport al conjunt dels docents, tot i que reconeix que el consell escolar del centre va descartar publicar un manifest de suport als professors afectats per la denúncia de la fiscalia per delicte d’odi. Llorca també s’ha queixat que el Departament d’Ensenyament no li havia enviat cap informe sobre la situació. De la seva banda, un exalumne de l’Institut, en Sergi, fill també de guàrdia civil, subratlla que mai, ni ell ni cap dels seus companys, van tenir cap problema durant la seva escolarització al centre, i es pregunta per què uns pares que detecten un problema a l’escola, el primer que fan és avisar els mitjans de comunicació.

Audio:CatalunyaRadio

Segueix-nos!